19 Ocak 2021 Salı

Öğretmen Ön Anket Raporu / Muhammed GENÇ

 

ENGELLERİ AŞIYORIM MESLEĞİMİ TANIYORUM

ÖĞRETMEN ÖN ANKETİ ANALİZ RAPORU

 

1-ANKETE KATILAN ÖĞRETMENLER:

DUYGU ARABACI        EMİNE BEKTAŞ TURALI           ESRA BENLİ                YELİZ ÇAY AŞKER

MEHMET DEMİR          MUHAMMED GENÇ                 GAMZE DEMİRCAN

 

2-OKULUNUZUN ADI ?

 

MEHMET TORUN ÖZEL EĞİTİM MESLEK OKULU

ŞEHİT ÖĞRETMEN MUSTAFA BOZ ÖZEL EĞİTİM MESLEĞİ

125.YIL ÖZEL EĞİTİM MESLEK OKULU

ÖZKENT AKBİLEK ÖZEL EĞİTİM MESLEK OKULU

ŞEHİT ALİ GÜLNAR ÖZEL EĞİTİM MESLEK OKULU

 

3-BRANŞINIZ ?

 

ÖZEL EĞİTİM

GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ

 

4-DAHA ÖNCE ÖĞRENCİLERİNİZ İLE MESLEKİ TANITIM ÇALIŞMALARI YAPTINIZ MI ?

 


 

5- ÖĞRENCİLERİNİZ İÇİN TANITILMASINI DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ 3 MESLEĞİ YAZAR MISINIZ?

 

·          PASTACILIK , KUAFÖRLÜK , TAKI TASARIMI

·          GÜZELLİK HİZMETLERİ ALANINDA, AŞÇILIK VE TERZİLİK

·          DOKTOR POLİS OGRETMEN

·          BERBER(KUAFÖR), GARSON, ÇİFTÇİ

·          KUAFÖRLÜK, AŞÇILIK, GARSON

·          ÖĞRETMENLİK, MEMURLUK, ESNAFLIK

·          PAZARCİLİK CAFE SERVİS ELEMANI ASCİ YAMAGİ

 

 

6- İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ MİSİNİZ?


 

7- MESLEK EDİNDİRMEDE EN BÜYÜK ENGEL SİZCE NEDİR?

 

* ÖZEL EĞİTİMLİ ÇOCUKLARIN MESLEK EDİNMELERİNDE EN BÜYÜK ENGEL ÖNYARGIDIR. ONLARIN YAPAMAYACAKLARINI DÜŞÜNÜP GEREKLŞ GÖREVLERİN VERİLMEMESİ SEBEBİYLE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN ÖZGÜVEN YETERLİ OLMUYOR VE BAŞARIDA SAĞLANAMIYOR.

* ÖN YARGILAR

* ŞANS VERİLMEMSİ

* ÖN YARGI; ENGELLİ BİREYLERİN İŞ YAPAMAYACAĞI, KENDİLERİNE VERİLEN SORUMLULUK VE GÖREVLERİ GERÇEKLEŞTİREMEYECEĞİ GİBİ YANLIŞ FİKİRLERİN OLMASI.

* INSANLARIN ENGELLİ BİREYLERE OLUMSUZ BİR BAKIŞ AÇISINA SAHİP OLMASI.

* EKONOMİ

* İNSANLARIN ÖN YARGILARI

 

8- PROJE GELİŞTİRMEK İÇİN NELER ÖNERİRSİNİZ?

 

- Proje geliştirmek için içeriğin daha da zenginleştirilmesi gerekmektedir. Ekstra etkinlikler yapılıp öğrenciler daha da aktif getirilmelidir.

- Öğrencilerimizin yetenekleri doğrultusunda tanıtılacak meslekleri seçmeliyiz ve seçtiğimiz meslek gruplarında kişiler mesleklerinde yaşadıkları zorlukları ve engelleri paylaşmaları öğrencilerimizi cesaretlendirmelerini sağlamak.

- İs birliği ve iletişim

- Proje geliştirirken, gerçek problemlerin çözümüne fayda sağlayacak ve yaratılacak faydanın devamlılığının sağlanacağı, çıktıların geniş kitlelere ulaşacağı göz önünde bulundurulabilir.

- İşbirliği, fikir alışverişi, teknoloji kullanımı

- Araştırma

 

 

9- PROJEMİZE WEB 2.0 ARAÇLARINI NASIL ENTEGRE EDEBİLİRİZ?

 

PROJEMIZDE WEB 2 ARAÇLARI BİR COK ALANDA KULLANABILIRIZ. ÖNEMLI OLAN AYNI PROGRAMI KULLANMAMAK.HER İÇERIKTE FARKLI WEB 2 ARACINI KULLANARAK BU ALANDADA KENDIMIZI GELİŞTİREBİLİRİZ.

HER TÜRLÜ WEB 2.0 ARACINI KULLLANARAK BUNUN İÇİNDE HER TANITIMDA FARKLI WEB 2.0 ARACI KULLANMALIYIZ.

ÇALIŞMALARIMIZDA WEB 2.0 ARAÇLARINI KULLANARAK

WEB 2.0 ARAÇLARINI, PROJEYE GÖRÜNÜRLÜK SAĞLAMA, PROJE ÇALIŞMA SÜRECİNİ YÖNETME, PROJE ETKİNLİKLERİNİN VE PROJE ÇIKTILARININ YAYGINLAŞTIRILMASI AŞAMASINDA AKTİF KULLANARAK PROJEMİZE ENTEGRE EDEBİLİRİZ.

ONLİNE GÖRÜŞMELERDE ZOOM WEB2 ARACI, PEKİŞTİRME AMACLİ ONLİNE OYUNLAR.

WEB2 ARAÇLARINI ÖĞRENEREK VE AKTİF OLARAK KULLANARAK.

1 yorum:

DUYGU ARABACI ŞEHİT ÖĞRETMEN MUSTAFA BOZ ÖZEL EĞİTİM MESLEK OKULU

   Engelliler günü ıcın hazırlamıs oldugum vıdeo                              ENGELLİLER GÜNÜ